božstva wiccanskeho kultu
Božstva ve wiccanském kultu
Většina wiccanů uznává existenci prvotní síly, jenž je podstatou nás všech a našeho světa. Tato síla je neuchopitelná, nepoznatelná a nepojmenovatelná. Pokusíme-li se jí vysvětlit, nebo pojmenovat, už jsme ztratili smysl toho, co jsme vlastně chtěli sdělit. Chceme-li ji najít, musíme se upřímně zeptat sami sebe, kdo vlastně jsme. Chceme-li s ní žít, nesmíme ani na okamžik opustit vědomí přítomného okamžiku. A přesto jsme od této síly nebyli nikdy odděleni.
Pro vyznavače kultu wicca je tato síla reprezentována Bohem a Bohyní, mužským a ženským principem, obsaženým ve všem, co jest. Každý živý tvor, každá věc a každé hnutí naší mysli má svoji mužskou a ženskou část energie. Pokud tedy vzdáváme chválu našim bohům, oslavujeme vlastně život v jeho nejniternější podstatě. Všechna božstva, která kdy byla na Zemi uctívána byla a jsou vždy aspekty této neoddělitelné dvojice. Proto je víceméně lhostejné, jak je nazýváme. Někteří wiccani dávají svému Bohu a Bohyni jména podle své tradice, jiní je jednoduše uctívají jako Pána a Paní - Boha a Bohyni. Jmen, která bývají v čarodějnickém kultu dávána bohům, je mnoho. Cerridwen, Tara, Teutates, Bridget, Woden, Freya, Lugh, Isis, Diana, Pan, Hermes, Artemis, Epona, Scatah, Cernunnos, Herne, Fionn, Oghma a nespočet dalších. Jmény bychom mohli popsat celou stránku a stejně by nebyla zdaleka všechna.
Jak tedy nazývat Boha a Bohyni? To je volba, která leží výlučně na každém z nás. Záleží na tom, s čím je pro nás nejsnažší se ztotožnit. To, že sám dávám přednost neurčitému vyjádření - Bůh a Bohyně, ještě zdaleka neznamená, že je to to nejlepší a jediné ideální pojmenování pro všechny. Každý rozhoduje o tom, co je pro něho nejlepší. Pokud je někdo z vlastní vůle křesťanem, je to ta nejlepší možná volba. Pokud se někdo rozhodne následovat buddhistické učení, je to nanejvýš dobré a v pořádku. Rozhodne-li se někdo pro pohanství, je mezi námi vítán stejně jako příslušník ktréhokoli náboženství a nechť je navždy požehnán. Uctívá-li někdo Boha a Bohyni jako Pana a Dianu z vlastní svobodné vůle, je to dokonalé pojmenování, jako kterékoliv jiné.
Jak tedy nazývat Boha a Bohyni? To je volba, která leží výlučně na každém z nás. Záleží na tom, s čím je pro nás nejsnažší se ztotožnit. To, že sám dávám přednost neurčitému vyjádření - Bůh a Bohyně, ještě zdaleka neznamená, že je to to nejlepší a jediné ideální pojmenování pro všechny. Každý rozhoduje o tom, co je pro něho nejlepší. Pokud je někdo z vlastní vůle křesťanem, je to ta nejlepší možná volba. Pokud se někdo rozhodne následovat buddhistické učení, je to nanejvýš dobré a v pořádku. Rozhodne-li se někdo pro pohanství, je mezi námi vítán stejně jako příslušník ktréhokoli náboženství a nechť je navždy požehnán. Uctívá-li někdo Boha a Bohyni jako Pana a Dianu z vlastní svobodné vůle, je to dokonalé pojmenování, jako kterékoliv jiné. mi uctívána byla a jsou vždy aspekty této neoddělitelné dvojice. Proto je víceméně lhostejné, jak je nazýváme. Někteří wiccani dávají svému Bohu a Bohyni jména podle své tradice, jiní je jednoduše uctívají jako Pána a Paní - Boha a Bohyni. Jmen, která bývají v čarodějnickém kultu dávána bohům, je mnoho. Cerridwen, Tara, Teutates, Bridget, Woden, Freya, Lugh, Isis, Diana, Pan, Hermes, Artemis, Epona, Scatah, Cernunnos, Herne, Fionn, Oghma a nespočet dalších. Jmény bychom mohli popsat celou stránku a stejně by nebyla zdaleka všechna.
Jak tedy nazývat Boha a Bohyni? To je volba, která leží výlučně na každém z nás. Záleží na tom, s čím je pro nás nejsnažší se ztotožnit. To, že sám dávám přednost neurčitému vyjádření - Bůh a Bohyně, ještě zdaleka neznamená, že je to to nejlepší a jediné ideální pojmenování pro všechny. Každý rozhoduje o tom, co je pro něho nejlepší. Pokud je někdo z vlastní vůle křesťanem, je to ta nejlepší možná volba. Pokud se někdo rozhodne následovat buddhistické učení, je to nanejvýš dobré a v pořádku. Rozhodne-li se někdo pro pohanství, je mezi námi vítán stejně jako příslušník ktréhokoli náboženství a nechť je navždy požehnán. Uctívá-li někdo Boha a Bohyni jako Pana a Dianu z vlastní svobodné vůle, je to dokonalé pojmenování, jako kterékoliv jiné.